POLIEDRES I SUPERFICIES EN L’ART I LA NATURA |
POLIEDRES I SUPERFÍCIES EN L’ART I LA NATURA |
||
|
|
Superfícies |
|
Altres
|
|
La matemàtica empra no sols la veritat, sinó també la bellesa suprema, la bellesa refinada i estricta, de sublim puresa i aspiració a l’autèntica perfecció, pròpia només de les grans obres d’art B. Russell
|
|
És important el reconeixement de les superfícies que ens envolten. En l’ensenyament primari i secundari s’oblida de les formes en l’espai, la qual cosa genera una manca en l’alumnat per poder percebre i comprendre l’espai. L’estudi de la geometria de l’espai s’hauria d’introduir en els primer nivells d’ensenyament (abans que la geometria plana) per poder exercitar la imaginació de l’espai (estimar volums, àrees, truncar cossos,...).
Els programes de geometria dinàmica i càlcul formal són de gran ajut per poder visualitzar superfícies en l’espai, també són important els mecanismes per visualitzar superfícies (cilindres, hiperboloides,...).
De l’entorn que ens envolta, ens sorprén la gran quantitat de superfícies que podem descobrir, tant a la natura (la petxina) com a l’art (escultures d’Andreu Alfaro, Javier Carvajal, Pilar Moreno, Snelson,...), com a l’arquitectura (Gaudí, la Bauhauss, Candela, Calatrava...) com en objectes d’ús quotidià (la caixa d’ous, escales de caragol, neumàtics,...).
Estudiarem les quàdriques (paraboloides, hiperboloides, cilindres, el·lipsoides, cons) i altres superfícies clàssiques de la geometria (cinta de Moebius, pseudoesfera, tor,...).
Els applets d’aquest apartat han estat creats amb l’ajut del programa MuPAD. Les superfícies estan acompanyades d’imatges de l’art i la natura així com les seues equacions. |
|||
|
|
||
|
|||
|
Inici | Activitats | Guia | |